Geplaatst door & opgeslagen onder Marketing, Zakelijk.

Een blog kan een prima manier zijn om content marketing optimaal in te zetten voor je bedrijf.

Een van de belangrijke dingen binnen je content marketing inspanningen kan het opstarten van een blog zijn, en dat is precies wat wij doen. Veel bedrijven zien een blog echter nog altijd als een last, terwijl het juist vele voordelen biedt en uiteindelijk kan zorgen voor meer klanten en dus meer winst! Hieronder staan 12 redenen waarom een blog als middelpunt van je content marketing moet plaatsen.

1. Blogs zijn gemakkelijk te gebruiken binnen een CMS (Content Management System)

Het opzetten van een blog kost weinig moeite en technische kennis. Een blogmodule is standaard aanwezig in Easy4U CMS Full. Je kunt zodoende zelf je content updaten. Daarnaast kosten blogs je niets, behalve tijd.

2. Blogs zijn in eigendom van het bedrijf

De content op je blog is in eigendom van je bedrijf en kan worden geïntegreerd in je website. In tegenstelling tot media van derden hoef je je niet druk te maken of deze media verdwijnen.

3. Blogs dragen bij aan je naamsbekendheid

Omdat blogs eigen content bevatten kun je hier ook je eigen merknaam/label aan verbinden, wat bijdraagt aan de naamsbekendheid van je bedrijf. Het is dus eigenlijk gratis reclame!

4. Blogs integreren je merk in je content marketing

In blogs kun je direct communiceren met je klanten, maar het geeft ook de mogelijkheid om op een controversiële toon iets te schrijven waardoor je merk iets persoonlijks krijgt. Zorg er echter wel voor dat de content geen duidelijke promotie van jezelf is en dat de persoonlijke toon in je blog verbonden is met je gewenste merkbeleving.

5. Blogs helpen je om gevonden te worden

Blogs dragen bij aan de vindbaarheid van je eigen website, omdat je de tekst kunt voorzien van zoekwoorden die van belang zijn voor jouw website en zoekmachines je website zodoende beter kunnen indexeren. Dit levert uiteraard meer bezoekers op.

6. Blogs zijn altijd beschikbaar

Blogs zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week te bereiken voor (potentiële) klanten en je kunt zelf bepalen wanneer je de content plaatst, afhankelijk ook van je CMS.

7. Blogs ondersteunen diverse soorten media

Blogs maken het gemakkelijk om teksten, foto’s, grafieken, video’s, audio en/of pdf-bestanden uit te lichten. Denk er daarnaast eens over hoe je offline content en evenementen kunt omzetten in online content voor op je blog.

8. Blogs faciliteren de distributie van content

Blogs kunnen een prima aanvulling zijn op je nieuwsbrief of RSS feeds.

9. Blogs voorzien content voor social media

Blogs zijn belangrijk voor social media zoals Twitter en Facebook. Zorg ervoor dat je iconen onder je blogberichten hebt staan zodat bezoekers je artikelen kunnen delen met hun netwerk. Zij verspreiden zo gratis jouw content.

10. Blogs bieden een plaats voor (potentiële) klanten

Met een url of qr-code kun je direct potentiële klanten naar je blog toe leiden via andere vormen van content marketing. Dit geeft je de mogelijkheid om de verschillende componenten van je marketing inspanningen aan elkaar te koppelen.

11. Blogs ondersteunen diverse initiatieven

Blogs helpen bedrijven bij het realiseren van hun doelstellingen, zoals het bieden van productgerelateerde content, het beantwoorden van vragen van klanten, het aantrekken van nieuwe klanten en het bieden van een platform om te discussiëren.

12. Blogs zijn te meten

Als met elke bedrijfsstrategie, is het cruciaal om te kunnen meten wat de effecten zijn van je inspanningen. Er zijn verschillende instrumenten en statistieken waarmee gemeten kan worden wat de effecten van je blog zijn